Coming soon: Updated website and features - Click here for more information

100 % på 1 vecka: Comebacken i TMG The Marketing Group

Detta är tänkt som en bloggdiskussion i väntan på att affärsmedierna tar upp det mycket intressanta caset The Marketing Group som rusat 100 % på 1 vecka och 30 % under torsdag och ligger runt 10 % upp fredag förmiddag.

Varför ökar aktien?

Hur högt kan den nå?

Vad står på agendan för reklambyråkoncernen 2017?

Hur ska de växa framöver?

Har de övergett sin gamla uppköpsstrategi?

Vilka byråer i koncernen är intressantast?

Vilka uppdrag/kunder är mest intäktsgivande och håller högst kreativ höjd?

Kort sagt: Vad är din åsikt och dina tankar om fenomenet TMG 2017?

http://marketinggroupplc.com/

https://twitter.com/TMG_PLC

Här är min åsikt:

Att vändningen kommit i anslutning till bolagsstämman och den kommande kvartalsrapporten är tecken på fundamenta. Det kan vara som så att den schweiziska banken  UBS som inlett en manöver där de tvingats köpa tillbaka de aktier de tidigare sålt som egentligen var säkerhet för ett lån som grundaren Jeremy Harbour nämnde förra veckan i en tweet. Detta kommer att betyda en ökad likviditet i aktien. UBS är ett av världens största internationella finansbolag och är världens största förvaltare av privata tillgångar. Det är också den näst största banken i Europa sett både till marknadskapitalisering. Jag ser det som mycket positivt att UBS handlat de senaste dagarna och idag fredag.

Det som enligt mig glömts bort är vad TMG egentligen är och vad deras 17 bolag gör. Här i Sverige får småspararan ståfrärs över pressmeddelanden från småbolag som får uppdrag från internationella jättar. Men detta är vardag för TMG-koncernen. Alla som går in och tittar på de 17 byråerna, vilka anställda de har, hur många de är, och vilka globala varumärken som är deras kunder, borde istället för ståfräs få känningar som efter att ha ätit en hel karta Viagra. Ta en titt på länken ovan, på TMGS sajt och jobba dig ner in i reklambyråernas egna sajter och sociala medier. Jag tänker inte räkna hur många av världens 100 största varumärken som är kunder, det får du göra själv :) 

Förra kvartalsrapporten visade ett fint plus. Det kommer nästa också att göra. Jag baserar det på tweets och nyhetsbrev från det jag nyss nämnt: Reklambyråerna.

Efter 90 % nergång och nu en tydlig vändning med en hel del positiva indikatorer känner jag trygghet. Jag ska gå på Kapitalmarknadsdagen nästa vecka och lyssna på nye styrelseordföranden när han ger de goda nyheter jag har känt av dyker upp. Om jag har rätt eller fel får vi alla se själva i framtiden.

Denna resa tänker jag absolut inte missa. Jag sätter mina kort på Don Elgies kompetens, kontakter och erfarenhet:

http://www.gorkana.com/2017/02/the-marketing-group-appoints-chairman/

Min egna riktkurs är 2,25 Euro till efter kvartalsrapporten i maj.

Nu undrar jag vad du tror om dessa 17 reklambyråers 2017 och 2018?

 

 

 

 

Kommentarer

Denne person har fattat det hela, tycker jag. Hade inte kunnat skriva det bättre själv:

"Det var verkligen på tiden att påbörja återhämtningen. Jag tog tillfället i akt att samla ihop några uppdateringar från dotterbolagen via sociala media. Det är inte helt lätt att hållas up to date med allt som händer i TMG:s dagliga arbete eftersom mycket inte kommer ut via (eller passar som) pm. Men det är business as usual för dem.

Musikvideo för Robbie Williams av Nice&Polite: http://marketinggroupplc.com/tmgs-nicepolite-plays-key-role-robbie-williams-mixed-signals-video/

Musikvideo för Paul Weller av Nice&Polite: https://www.youtube.com/watch?v=tVV68PLuA8E

Marker Metro släpper spel på Steam: https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=897356892

Channelzeros reklamfilm för kranvatten i Sydney: https://vimeo.com/208234863

Wilkin Marketing marknadsför sina Zero Rings på NIGA: https://www.linkedin.com/hp/update/6258316768536772608

Imagine Group signar med partner som ska replikera deras dokusåpor internationellt: http://variety.com/2017/tv/global/miptv-im-global-launches-intl-sales-on-unscripted-series-with-imagine-group-1202021194/

Slingshot Sponsorhip förnyar kontrakt med Sir Richard Bransons XTC: http://www.slingshotsponsorship.com/extreme-tech-challenge-2018-launches-style-oslo/

Jahapp, rätt pepp inför framtiden måste jag ändå säga :)

Ser ut som att några av dem har skaffat nya hemsidor också, saknar dock fortfarande kvalitetsstämpeln "We're a part of The Marketing Group" på respektive bolags hemsida. Hoppas det kommer inom kort också, dags att visa upp lite stolthet!"

Källa: https://www.avanza.se/placera/forum/trad.2016.2763812.html

Denna text är skriven av vårt forums användare. Det är insändaren - och inte REDEYE - som ansvarar för inläggets innehåll. Det är således den enskilda signaturen som är ansvarig för inläggets innehåll och trovärdighet. Läsarna av inlägg uppmanas att på egen hand kritiskt analysera och granska informationen.

Fler bloggar

2017-04-07