Post entry

WESC

Please note: Community posts are written by its members and not by Redeye’s research department. As a reader you’re always encouraged to critically analyze the content.

Namnet är svårt att uttala men en sak är säker, varumärket är hett på landets skolgårdar.

Vi som arbetar inom skolans värld har sett mode komma och gå. För 2-3 år sedan var Björn Borg det hetaste varumärket bland högstadie- och gymnasiungdomar. Björn Borg kalsongerna är idag inte lika synliga som förr då det var inne att ha byxorna vid knäna men BB väskor är fortfarande en vanlig syn. BB känns inte stekhett längre och det har inte aktiens kursutveckling inte heller varit på ett tag. Därmed inte sagt att BB inte är ett välskött bolag som har en god framtid framför sig...

Det som är hetast idag är WESC. I en klass är det alltid ett antal elever som bär märkets logo på t-shirts och huvtröjor. Ser man på bolagets försäljningssiffror så ser man att försäljningstillväxten varit kraftig, så också vinsttillväxten. Men ändå tror jag att man ofta underskattar kraften i vissa bolags tillväxt, så var det i BB och nu är det WESC resa som har börjat.

Jag är tämligen övertygad omatt bolaget har ett börsvärde på över 500 miljoner inom ett år.

Analysen är gjord i sann Peter Lynch-anda och baseras på egna iaktagelser.

0 comments

You need to to read and post comments.

Does this article violate Redeye’s Rules & Guidelines?