Post entry

EyeonID – scenen är satt för en halsbrytande tillväxtresa

Please note: Community posts are written by its members and not by Redeye’s research department. As a reader you’re always encouraged to critically analyze the content.

EyeonID befinner sig i en stark tillväxtfas och målen uppsatta för Q3 2018 har man redan sprungit ifrån. Nu har nya mål för helåret 2018 reviderats upp rejält för att fortsätta arbetet mot att bli en världsledande teknik- och tjänsteleverantör inom dynamiska lösningar för bevakning av ID-uppgifter på Internet.

Vad är EyeonID?

EyeonID grundades 2014 med syfte att utveckla en komplex teknisk plattform som en lösning för proaktiva identitetsstölder. Företaget får information från plattformen, som sedan används för att skapa och skräddarsy flera olika tjänster baserat utifrån kundens önskemål. Kort sagt så söker plattformen dygnet runt efter nya läckor, allt från större dumpar till en enskild läcka som kan finnas i ett textsammanhang. Plattformen söker i mängder av datapunkter i såväl det publika nätet som i dark web. Plattformen söker inte bara efter inloggningsuppgifter, utan är byggd för att kunna hantera olika sorters bevakningsuppgifter såsom passnummer, kortnummer, personnummer och kan utökas med många fler bevakningsposter. När en läcka är hittad gör plattformen en riskbedömning på varje enskild läcka. Som slutanvändare får man inte bara svar på om man varit med om en läcka, utan även hur pass allvarlig den är med en rekommendation. Tjänsterna som EyeonID erbjuder innefattar flertalet olika plattformar och portaler för att kunna ge kunden ett heltäckande erbjudande. Detta innefattar allt från användargränssnitt (webb, mobil webb samt App) support portaler (1st och 2nd line). Addministrationsportaler utöver själva sök, analys och värderingsdelen av systemet. Detta för att skala upp med mängder av kunder och partners nationellt som internationellt. Utöver detta kan EyeonID erbjuda mycket mer som är kund och avtalsrelaterade som t.ex. SLA etc. EyeonID äger allt själva och är inte beroende av någon tredje part.

Men det stannar inte med att ta fram en komplex teknisk plattform, för att kunna ta det kommersiellt så har man lagt ner mängder och mängder med tid på juridiska och regulatoriska frågor. EyeonID har som sagt lagt stor vikt på att säkra legala och regulatoriska frågor vilket kommer vara A och O för den internationella framfarten samt ett stort väghinder för andra aktörer. Under 2017 slutförde man även en tung certifiering DSS PCI, vilket medför att man uppfyller de regulatoriska kraven för att kunna hantera kreditkort samt även en viktig certifiering att ha när man samtalar med bank och finansbranschen. EyeonID har även lagt mycket vikt på säkerhet vid en eventuell hacker attack. EyeonID och dess produkter är oerhört säkra, och utifall en hacker mot förmodan skulle lyckas så kommer det inte vara värt mödan då förövaren, i bästa fall, bara kommer få bitar av information vilket är värdelöst.

Länkarna i detta stycke är något varje befintlig eller potentiell investerare borde se. 

https://www.youtube.com/watch?v=QVYUdkvyYzo

https://www.youtube.com/watch?v=9bWdtyYOrgY

Affärsmodellen

Bolagen som EyeonID fokuserar på är stora etablerade bolag inom bank, försäkring och telekombranschen. För bolaget ifråga investeras mycket resurser för att gå från pilot till lansering av produkt på marknaden. Produkten skall ”screenas”, tekniken skall integreras, produkten skall paketeras mot marknaden, juridiken och de regulatoriska frågorna hanteras, villkor och försäkring som skall ingå i paketet skall hanteras, skall den integreras i befintlig produkt eller skall en ny produkt formas samt jobb kring marknadsföring. Beroende på de ovannämnda faktorerna kan jobbet från pilot till avtal ta allt från 6mån – 2år där försäkringsbranschen har längst ledtid. EyeonIDs VD Daniel Söderberg har tidigare berättat att de avtal som tecknas är fleråriga, minst 2år därefter löpande. Det är alltså inte lönsamt för ett bolag att ta fram en tjänst för att året efter förhandla om det eller byta ut det.

Affärsvolymen varierar beroende på vilken lösning partnern väljer. Modellen kan delas upp i fyra delar:

• Prenumerationsmodell (månadsvis/årsvis debitering/ fakturering per användare)

• Setup och/eller integrationskostnad

• Second line supportkostnad

• Anpassningar eller kundspecifik teknisk utveckling av systemet

”Grundprincipen i affärsmodellen är att bygga volym och kundstock antingen själva eller tillsammans med kund/ partner. Vidare bygger modellen att Eyeonid skall tjäna pengar på kunden/Partnern/slutanvändaren så länge denne använder Eyeonids tjänst. Intäkten för Eyeonid kan dock variera över avtalsperioden, där t ex Eyeonid under en inledningsfas får mindre ersättning i början för att denna ersättning sedan ökar längre fram och tvärtom.”

För att kunna dra rimliga framtida antaganden behöver vi titta i backspegeln för att se vad EyeonID är kapabla att utföra. Låt oss dra igenom 2017 som helår samt var vi står i skrivande stund.

Tidigare målsättningar satta för september 2018:

• Lansera kommersiellt i minst 5 länder

• Lansera ytterligare tjänster baserade på bolagets tekniska plattform

• Finnas representerade med kontor i ytterligare minst ett land

• Uppnå lönsamhet

EyeonID tecknar avtal med Mysafety i Sverige. Ett viktigt första avtal värt 13 – 21 miljoner för Sverige + 3års uppsägningstid. Avtalet utökades under året till Finland och Norge, planen är att fortsätta expansionen vidare till Polen, Ryssland, Ukraina samt Kazakstan. EyeonID får här en lägre intäkt per användare i början under en given period för att sedan öka. Detta bekräftar VD i en Video blogg.

EyeonID tecknar avtal med SRS som agerar återförsäljare. SRS är en stark partner som kommer sälja in EyeonIDs tjänster till sina kunder nationellt samt internationellt, som till stor del är myndigheter. SRS har redan sålt in EyeonIDs tjänst till en av Sveriges största industrikoncerner. Intäktsmodellen för avtalet verkar vara på årsbasis.

EyeonID tecknar avtal med Matchmaker Ventures som kommer återförsälja EyeonIDs tjänster på den globala marknaden. Detta avtal bekräftar potentialen i EyeonID och dess tjänst, en riktig fjäder i hatten att bli partner med MMV. De seniora säljarna med erfarenhet från Deutsche bank, Deutsche Telekom m.m. har hjälpt EyeonID med säljstrategi samt att värdeutveckla och paketera EyeonIDs tjänst för sälja till MMVs globala kontaktnät. Utöver att MMV hjälper till med hela onbording processen meddelades att planen är att sjösätta ett par pilotprojekt med potentiella kunder från MMVs kundnät. 

EyeonID gör sitt första förvärv, genom att förvärva 100 % av det belgiska textanalysbolaget Tirsys, som numera heter EyeonTEXT. Grundarna till bolaget har mer än 20 års erfarenhet inom text analys och lingvistik. EyeonTEXT ihop med grundarna kommer fortsätta operera från sitt kontor i Belgien, vilket innebär att EyeonID nu har ett kontor i Europa. Förvärvet är viktigt på 2 olika sätt, det första är att Genom Tirsys plattform och kompetens kommer EyeonID att väsentligt förstärka kritiska komponenter i den tekniska infrastrukturen med fokus på bl.a. automation och träffsäkerhet. För det andra får EyeonID ett nytt produktben. Även då textanalysplattformen i sig inte behöver någon vidare utveckling så sker ett jobb i nuläget som skall förbättra användarvänligheten genom portaler som kunder kopplar upp sig mot, detta beräknas vara färdigt till sommar. Som Daniel beskriver det, efterfrågan för textanalys är väldigt stor men det är oftast komplicerat att jobba med plattformarna som finns på marknaden då det behöver vara en analytiker som måste jobba med programmet. Målet efter att renoveringen är slutförd så skall man kunna erbjuda en ”state-of-the-art” plattform samt att det kommer satsas stort på marknadsföra produkten. Just hur het är marknaden för textanalys? Redan nu innan den nya användarvänliga portalen i EyeonTEXT är lanserad och med noll marknadsföring, har alltså EyeonTEXT ändå lyckats dra åt sig uppmärksamhet. Fram tills nu har EyeonTEXT:

• Befintlig kund inom bolagsupplysning och kreditbedömning med fokus på företag verksamma i Benelux, Storbritannien och Tyskland, har förlängt sitt avtal med EyeOnTEXT. Vid sidan om förlängningen har ett tilläggsavtal tecknats om ytterligare leveranser från EyeOnTEXT i syfte att öka kundens konkurrenskraft inom sitt marknadsområde. 

• En bank i Antwerpen med verksamhet inom Private Banking, har beslutat att genomföra ett pilotprojekt tillsammans med EyeOnTEXT. Syftet är att utvärdera EyeOnTEXT för att utveckla bankens beslutsstöd genom att använda dynamisk textanalys. 

• Ett partner- och licensavtal har tecknats mellan EyeOnTEXT och det tyska marknadsanalysföretaget Almagenic UG. Almagenic erbjuder tjänster inom marknadsanalys med fokus på kvalitativa värden för varumärken och marknader. Partneravtalet är reciprokt och löper över fem (5) år med möjlighet till ömsesidig förlängning. Licensavtalet reglerar Almagenics nyttjande av EyeOnTEXT i sitt tjänsteerbjudande och är baserat på en fast årlig licensavgift samt en del baserad på bearbetade datamängder. 

EyeonID förstärker organisationen genom att förvärva Thom Thavenius som Vice VD. I början av 2017 så var det i princip bara Daniel Söderberg VD, success manager, CFO, Revisor samt lite inhyrd kompetens. I skrivande stund har man flyttat in i nya kontor i Stockholm för att rymma den nya organisationen, där en Vice VD, Office koordinator, projekt administrator, Creative leads, Head of Sales, två Global Sales Directors samt att informationen är att de kommer fortsätta att växa.

EyeonID blir PCI DSS certifierade. En väldigt dyr och tidskrävande certifiering som ställer stora krav på organisationen som helhet. En ackrediterad revisor även kallad QSA genomför såväl fysiska besök som genomlysning av såväl teknisk arkitektur, mjukvara, krypteringar, hårdvara, tredjepartsintegrationer etc. som metodik, responshantering, rollfördelning samt dokumenterade processer och processhantering. Parallellt skriver QSA:n en slutrapport på ca 200-300 sidor som ligger till grund för att bolaget blir godkänt.

EyeonID lanserar EyeonPASS globalt genom ett pressmeddelande som togs upp i medier runt om i världen. En egenutvecklad plattform, tjänsten är ett verkligt ”first line of defense”. Tjänsten är i linje med NIST förordningen i USA vilket öppnar upp för USA marknaden. Tjänsten lanserades med en reklamvideo som riktar sig till den amerikanska marknaden. EyeonPASS har fått oerhört mycket uppmärksamhet globalt och det har skrivits om den i Forbes, Entrepreneur, Dzone, Huffpost, INC Magazine, samt i artiklar från Brasilien, Syd Korea.

”Vad som är extremt attraherande med EyeOnPass är att tjänsten är applicerbar på alla företag globalt som låter sina användare logga in med hjälp av e-post och lösenord. Att tjänsten dessutom inte kräver långa beslutsprocesser gör den än mer attraktiv”

https://www.eyeonpass.com

EyeonID tecknar samarbetsavtal med Ateles Consulting för återförsäljning av EyeonIDs tjänster. Ateles som har sin spetskompetens inom strategirådgivning, systemintegration och utveckling av innovativa och användarvänliga e-handelslösningar kommer erbjuda EyeonIDs tjänster till sina kunder som bl. a består av flera av Sveriges större modevarumärken. Vidare har Ateles lagt stort fokus på att såväl GDPR-säkra sina egna system och lösningar till kunder som att ta fram nya GDPR-erbjudanden.

EyeonID tecknar avtal med Telenor, en global telekomoperatör. EyeonID har sedan senvåren 2017 haft en pilot med Telenor som resulterade i ett s.k. Global Framework Agreement (GFA) som innebär att övriga nationella bolag inom Telekomoperatörens grupp kan skriva påhängsavtal s.k. Local Access Agreement (LAA) för respektive land. Avtalet som är på 2 år fortsätter att löpa även efter 2 år om ingen part säger upp avtalet och det är båda parters intention att detta ska bli ett långsiktigt samarbete där vi vidareutvecklar erbjudanden tillsammans över tid för att möta nya önskemål från kunderna. Minsta möjliga intäkt för det första landet ut som är Norge är på 265 000 Euro, med andra ord om 0 tecknar tjänsten. I videon nedan bekräftar Telenor att försäljningen går över förväntan samt att mer är att fler projekt är i gång mellan Telenor och EyeonID.

https://youtu.be/kU7Im4DUd4k

EyeonID och My Cybercare har ingått ett långsiktigt samarbete för den sydafrikanska marknaden som ett första steg, vilket är tänkt att expandera till andra delar av Afrika och regioner när tillfälle ges. My cybercares VD har meddelat att de är i en kraftig expansionsfas och målet för 2018 är att erbjuda sina tjänster i stora delar av Afrika, England, Tyskland, Arab emiraten, Indien och Australien. Minsta möjliga intäkt från avtalet för sydafrikanska marknaden är 500 000 Euro.

https://my-cybercare.com/myid/

https://www.youtube.com/watch?v=UXU-WF81DT4&t=22s

EyeonID Group tecknar avtal om en finansiering om upp till 100 miljoner SEK. Kapitaltillskottet ska främst användas för att utöka försäljnings- och marknadsföringsaktiviteterna i det pågående arbetet om att nå ut med EyeonID Groups produkter på en global marknad.

__Med denna finansieringslösning i ryggen kan vi nu accelerera ännu snabbare för att ta en position på marknaden. Detta kommer ske främst genom utökade aktiviteter på sälj- och marknadsföringssidan. Målet är även att bygga ut vårt återförsäljarnätverk för att på så sätt snabbare positionera oss på lokala marknader samtidigt som vi kommer stärka upp den interna leveransorganisationen. Vidare vill jag heller inte utesluta möjligheten till eventuella framtida förvärv av företag som antingen stärker vår produkt, produktportfölj eller ger oss en position på marknaden.",___ säger Daniel Söderberg, VD Eyeonid Group.**”_**

EyeonID har sedan feb 2017 ett LOI med MOWA i Nigeria. Daniel Söderberg berättade senast att dialogen är i högsta grad aktuell och man är i sista detaljerna innan MOWA kan erbjuda deras kunder och marknaden tjänsten. Vid ett sådant event så kommer EyeonID ha ett kraftigt fäste på den Afrikanska marknaden i och med avtalet med Sydafrikanska Mycybercares framfart.

EyeonID ser över möjligheten att öppna kontor i Riga.

I en del av expansionsfasen så kommunicerade bolaget i ett PM att man ser över möjligheten att öppna kontor i Riga. Det har varit över ett halvt dussin annonser för programmerare att söka jobb i EyeonIDs nya kontor i Riga. I en Video blogg bekräftar Vd:n att Riga är ett intressant område för EyeonID där många potentiella kunder har sin verksamhet. Läser man i listningsmemorandumet blir det helt klart mycket mer intressant.

”Eyeonid erbjuder sina tjänster främst mot större etablerade företag. Dessa företag finns många gånger representerade på flera marknader runt om i världen. Då Eyeonids tjänster om proaktiva ID-skyddslösningar inte är begränsade till ett specifikt land, är den strategiska planen att följa våra kunder/partners på de marknader där de befinner sig. I ett sådant fall kan det komma att krävas av kunden/partnern att Eyeonid finns representerade nationellt i de länder kunden/partnern önskar lansera eller integrera Eyeonids utbud. Vidare kan det av legala skäl krävas att Eyeonid finns representerade i det specifika landet men även att Eyeonid behöver skapa ett nationellt dotterföretag.”

Vad finns det i Riga och Baltikum området som är av intresse? För drygt 10 år sedan insåg storbankerna att i Baltikum och Polen så finns det mycket högutbildat folk som kunde jobba för en femtedel av lönerna i Skandinavium samt att intresset för facket var svagt. Bankerna började då migrera delar av sin verksamhet till området och bildade filialer och BackOffice, trenden har sedan dess ökat starkt och i dagsläget är området ett starkt fäste för några av de största bankerna. Swedbank, SEB Blanka, Svenska handelsbanken, Nordea, Danske bank, DNB, Citadele, Norvik, ABLV bank, bank of Latvia, Rietumu banka, Baltic international bank, m.m.

https://thumbs.dreamstime.com/b/centrala-byggande-swedbank-i-riga-lettland-76188800.jpg

http://www.roerich.ee/photos/normal/Building_SEB_Bank_03.jpg

http://www.ergolain.se/uploads/img/catalog/1/picture_1_57819302.jpg

http://www.sieviesupasaule.lv/wp-content/uploads/2010/11/Copy-of-Picture-099_maza.jpg

Framtiden

Nu står vi här och blickar mot framtiden. Det vi kan konstatera från bolagets historik är att man definitivt inte ligger på latsidan. EyeonID och dess kompetenta ledning har byggt upp en organisation och har under detta året tagit bolagets tjänster ut på en global marknad. Man har förvärvat smart, lanserat ännu en global tjänst samt tecknat samarbetsavtal med strategiskt mycket viktiga bolag. När jag summerar 2017 blir resultatet inget annat än en fullskalig succé, och tillförliten att bolagsledning uppfyller de kommunicerade målen i framtiden är utan tvivel stor. Målen som man har satt till september 2018 är redan nu i mål, förutom lönsamhet. Och om vi stannar kvar i ämnet lönsamhet och funderar lite då målet för lönsamhet återfinns i den nya målsättningen för helåret 2018.

EyeonIDs intäkter har smått börjat rulla in. Små intäkter från Mysafety avtalet där som sagt EyeonID kommer få en mindre ersättning den första perioden (vilket jag tror är 12 månader) för att sedan öka avsevärt, tjänsten började säljas 30 juni 2017. Telenor började sälja den 6 mars 2018 och här tror jag inte det finns en period för mindre ersättning i början, möjligtvis iså fall max 3 mån. Mycybercare lanserade produkten i början på maj 2018.

Det här med lönsamhet och tillväxt är svårt att balansera speciellt när EyeonID tillhör gruppen bolag med extrema tillväxtmöjligheter. Dessa typer av bolag har väldigt stora möjligheter att växa sina intäkter enormt i och med tillväxtmöjligheterna, men detta brukar slå tillbaka på lönsamheten. För bolag som EyeonID gäller det att ta så stor marknadsposition som möjligt och bli ”too big too fail” innan eventuellt andra nya aktörer kan komma och hota. Så därför prioriterar jag definitivt tillväxt före lönsamhet i nuläget, men EyeonID verkar vara övertygade om att de kan balansera detta och redovisa lönsamhet vid 2018 års bokslut.

Om 2017 var året då strategi var i fokus för att bana ut för vår bolagets internationella framfart så är 2018 året vi kommer sätta vår ”Footprint” på marknaden säger Daniel Söderberg. Med en finansiär på 100 miljoner, partner som haft piloter ute under 2017, samt det intensiva arbetet med att ställa ut på mässor världen över och hålla föreläsningar för bland annat myndigheter och Arthur D Little så står vi nu inför att skörda frukten av detta arbete.

https://youtu.be/OuPMiT4-6gE

http://www.mynewsdesk.com/se/eyeonidab/news/eyeonid-news-vlog-vecka-14-301235

”Eyeonid Group är ett bolag under stark tillväxt med fokus på att ta position och det är precis det som 2018 handlar om. Som tidigare kommunicerats har vi en välfylld ”leadspipe” med bra dialoger som stadigt fylls på. Jag förväntar mig att få se goda resultat från denna under året vilket medför till att vi nu valt att revidera tidigare uppsatta mål. Våra tidigare mål var satta till Q3 2018. Den nya målbilden är satt för hela 2018.

• Stänga 25 st kundavtal

• Ha avtal med kunder i 10 olika länder

• Driftsätta någon av våra produkter/tjänster på minst tre kontinenter

• Finnas representerade med kontor och personal i minst 3 länder

• Nå en underliggande lönsamhet från fjärde kvartalet”

Det är alltså 25 st avtal som skall slutas över 3 kontinenter, och då är det avtal med miljardbolag inom bank/finans, försäkring och telekom bekräftar Daniel Söderberg. Vidare berättar Daniel att bolaget sitter på leads från 4 kontinenter samt att ju större ett bolag i fråga är, ju längre pågår förhandlingarna. Men då har vi alltså minst 25 avtal att vänta oss till årsskiftet 2018/2019. Och är man av tro att bolagsledningen kommer att leverera såsom man gjort tidigare på sina målsättningar då är dagens kurs enligt mig väldigt förmånlig och uppsidan i förhållande till risken är väldigt attraktiv.

I dagsläget ligger burnrate på 3,7Mlj/Q, jag räknar med 5Mlj/Q i och med den ökade tillväxten vilket ger oss en årlig burnrate på 20Mlj om året. För att få positivt kassaflöde vid årsslutet skall vi alltså för Q4 ha intjänat minst 5 miljoner. Baserat på statistik för id kapningarna i diverse land som EyeonID har lanserat borde vi få en bra fingervisning då den utsatte troligtvis inte haft en allt för rolig tid att reda ut all oreda som kommer i samband med en id kapning.Så i mitt första räkneexempel väljer jag en målgrupp som blivit utsatt för id kapning och är troligast att teckna ett skydd.

Sverige: Ca 200 000 anmälda identitetsstölder under 2017 och Ca 180 000 för 2016 enligt nationella bedrägericenter, NBC. Inte inkluderar mörkertalet.

Finland: Ca 160 000 anmälda kapningar årligen.

Norge: Ca 150 000 anmälda kapningar årligen.

Sydafrika: I en nyligen utförd marknadsundersökning så konstaterade man att 8,8 miljoner sydafrikaner råkat ut för cyber kriminalitet samt att 76% av de tillfrågade hade id stöld högst på hot över internet. Sydafrika har en befolkning på 60 miljoner invånare med en internet penetration på 54% vilket motsvarar 31 miljoner.

http://www.itnewsafrica.com/2016/07/8-8-million-south-africans-have-fallen-victim-to-cybercrime/

Jag kommer vara oerhört pessimistisk i min uträkning samt att jag inte kommer ta hänsyn till setup/ integrationskostnader som EyeonID skall ha betalt för. Heller kommer jag inte ta hänsyn till EyeonTEXTs nya plattform som lanseras till sommar 2018.

Utav de nordiska länderna så räknar jag med att i slutet av året så har vi en kundstock på 200 000 prenumeranter samt 300 000 i Sydafrika. För norden räknar jag, igen väldigt pessimistiskt att vi får ut 5kr/ månad för varje användare samt 3kr/ månaden för Sydafrika. Min första beräkning för 2018 bygger på att de drygt 700 000 som blivit id kapade i norden de senaste åren tecknar endast 200 000 av dessa samt att noll personer tecknar i förebyggande syfte.  

200 000 x 5 = 1000 000 kr/ månaden = 12Mlj om året

300 000 x 3 = 900 000 kr/ månaden = 10,8Mlj om året

Den första uträkningen är för de 3 avtal som vi har i dagsläget på marknaden, nu lägger vi till 25 avtal med miljardbolag över 3 kontinenter i 10 olika länder. Som jag nämnt förut, EyeonID tillhör en grupp bolag med EXTREM tillväxtpotential. Så när vi summerar 2018 har EyeonID nått lönsamhet samt skapat med sina 25 avtal skaffat förutsättningar för en halsbrytande tillväxt. Det är alltså inte orimligt alls för EyeonID att i slutet av 2019 ha ökat sin kundstock med minst 300 % vilket ger 1 500 000 kunder + 500 000 kunder från 2018 på 4kr/ månad. Ponera att vi nu är i stora folkrika marknader till skillnad från Norden. Vid detta lag är EyeonID ett hett byte för att bli uppköpta.

2019

2 000 000 x 4 = 8 000 000 kr/ månad = 96 000 000 om året

Bolaget kommer fortfarande växa i rask takt 2020 i och med man tecknat avtal med internationella koncerner där påhängavtalen kommer lösa ut varandra, nya avtal, samt förvärv som öppnar upp till att EyeonIDs produkt ingår direkt till en stor massa. I slutet av 2020 är det inte orimligt att kundstocken ökar med minst 70 % vilket ger 3 400 000 kunder totalt.

3 400 000 x 4 = 13 600 000 kr/ månad = 163 200 000 om året

Min tro är att vi har en spännande framtid att vänta och när avtalen realiseras under årets gång kommer bolaget uppmärksammas på allvar. Daniel Söderberg har tidigare nämnt att ett listbyte till Nasdaq small, - mid Cap är på agendan. Dock tror jag inte det blir av förrän 2019 när bolaget värderats upp samt fått ordentligt med snurr på intäkterna. Jag tror att till årsskiftet så har vi ett bolagsvärd på minst ca 1,5 miljarder om de uttalade målen uppfylls.

0 comments

You need to to read and post comments.

Does this article violate Redeye’s Rules & Guidelines?