Post entry

Mobile Loyalty

Please note: Community posts are written by its members and not by Redeye’s research department. As a reader you’re always encouraged to critically analyze the content.

Mobile Loyalty är leverantör av annonslösningar för mediebolag och är verksamma inom det snabbast växande segmentet inom marknadsföring - mobilt. Vi erbjuder nästa generations mobila sök och annonslösningar genom en bevisad, marknadsledande plattform anpassad för mediebolag vilken är baserad på intäktsdelning. Genom vår plattform kan mediebolag och annonsörer på ett kostnadseffektivt sätt dra nytta av möjligheterna som uppstår i skiftet i teknik och konsumentbeteende. http://www.mobileloyalty.com/sv/ Handlas på aktietorget Ticker: MOBI SDB

- Nyligen teckna avtal i Spanien
- Nyligen tecknat avta i Tyskland
- Har avtal med TV4
- Har avtal med Riksmedia

Intäksmodell

Revenuesharing som lovordats av analytiker

-----------------
En oupptäckt aktie med en stor potential. Aktien har varit uppe i 7 kr på Frankfurtbörsen, när den var noterad där.

Man har lyckats med bedriften skaffa kapital genom en PP som låg +130 % över då gällande aktiekurs.

Marknaden

Växer enligt Mobi SDBs ledning med 100%/år,

Gartner

STAMFORD, Conn., January 17, 2013 View All Press Releases

Gartner Says Worldwide Mobile Advertising Revenue to Reach $11.4 Billion in 2013

Revenue from Global Mobile Advertising to Grow 400 Percent Between 2011 and 2016

-------------------------

Ur en analys gjord av analysfirma i USA

Mobile Loyalty has an excellent early market position and is likely to garner a significant share of the media industry's mobile app market, at a minimum in the Scandinavian countries and quite possibly in the larger German, U.K, and United States markets.

Furthermore, we believe that Mobile Loyalty's system will have equally large benefits to direct content providers (e.g. YouTube contributors) and to other appropriate applications (e.g. Google Maps), which provides additional sales and valuation upside to Mobile Loyalty and its shareholders

Samma analyshus jämför Mobile Loylaty med Groupon. MEN anser att affärsmodellen som Mobile Loylaty har är mkt mindre kostnadskrävande

Intressant

Mässa i Tyskland 7 oktober 2013

0 comments

You need to to read and post comments.

Does this article violate Redeye’s Rules & Guidelines?