Post entry

Realfiction - Morgondagens marknadsföring idag

Nu har teckningstiden inletts i Realfiction som börjar handlas på First North den 20:e juni. Realfiction tillverkar produkter inom kategorin Mixed Reality, i form av hologram som hjälper till att bygga ett stort intresse kring kundernas produkter i butiker, på mässor och andra ställen. Bland kunderna hittar vi många av världens största och mest kända företag, som t.ex. Apple, Coca Cola, Diesel, Nasa med flera.

Realfiction

Realfiction grundades 2008 av Clas Dyrholm och Peter Simonsen efter att de såg ett växande intresse för just denna presentation av produkter. Både Clas och Peter har tidigare jobbat inom filmindustrin och tog år 2002 fram HM:s “Fashion Girl” följt av Lexus “Why live in one dimension” och Diesels “Liquid space” inför när de skulle lansera sin parfym under ett flertal modevisningar.

Produkterna

Deras första Dreamoc produkt lanserades 2008 och blev en hype på Youtube med över 1 miljon visningar. Fram till idag så har man tagit fram ytterligare modeller i flera olika storlekar för att kunna möta flera olika behov.

Dreamoc har byggt flera succes stories runt om i världen med goda resultat som följd. Kellogs ökade sin försäljning med 60% när de använde Dreamoc i en av sina kampanjer, Coca Cola med 36% och Lakrids by Johan Bülow med 120%. Martell valde att testa Dreamoc när de firade sitt 100-års jubileum för sin Cordon Bleu cognac. De satte upp montrar på 3 olika flygplatser i Taipei, Malaysia och Singapore. På flygplatsen i Singapore användes en Dreamoc i marknadsföringen, vilket inte gjordes på dom andra två flygplatserna. Taipei sålde 58% av lagret under 2 månader, Malaysia sålde 95% under 2 månader, medans flygplatsen i Singapore sålde slut hela lagret på 3 veckor.

Dessa succes stories och många fler hittar ni som case studies på https://blog.realfiction.com/case-studies

För den som vill ha fler exempel rekommenderas ett besök på

https://www.realfiction.com/inspiration/lookbook

Deepframe

Produkten som ska revolutionera marknaden lanseras i sommar. Tekniken i Deepframe ger ett än större användningsområde och flera jättar är redan intresserade. Med Deepframe så får kunderna möjligheten att använda den i t.ex skyltfönster, så att det från utsidan skulle kunna se ut som att t.ex Elon Musk stod inne i butiken och demonstrerade bilar i en Tesla butik. Man har även inlett samtal med flera leksaksjättar, däribland Lego™ för att ta in produkterna på konsumentmarknaden. Med Deepframe så skulle ett barn kunna kommunicera med t.ex Musse Pigg som ser ut att befinna sig i rummet med hjälp av en mobils AI. Detta skulle man kunna ta vidare till att hjälpa barn med att lära sig alfabetet eller att räkna t.ex.

Amtran

Amtran är idag en av världens största tillverkare av LCD-skärmar och elektronik och tillverkar bland annat åt Samsung. Amtran sköter även produktionen av Realfictions bäst säljande produkt, Dreamoc HD3. De har även visat stort intresse i Realfiction och tog lite mer än 50% i den Private placement som ägde rum tidigare i år och har åtagit sig att teckna aktier för 4 msek, samt är garant på ytterligare 5 msek. Amtran har även ett brett kontaktnät och är till stor hjälp att identifiera och föra kontakt med kunder nu när man ska ta fram konsumentprodukten inom DeepFrame. Amtran har ett nära samarbete med RealFiction’s kunder vid prototyputveckling. Att dom har valt att investera i bolaget med en 12 månaders lockup och dessutom ställer upp som teckningsgaranter helt utan ersättning är enormt förtroendeingivande.

Teckning

Realfiction kommer till börsen med en Pre-money värdering på ca 66.9 MSEK med 8 803 135 st aktier. Emissionens storlek är 2 830 000 st aktier till ett värde av ca 21.5 MSEK och en teckningskurs på 7.6 sek.

Tidigare i år skedde en private placement om ca 5.9 MSEK som även den skedde till samma kurs, 7.6 sek.

Teckningsperioden började 10’e maj och löper till den 24’e maj.

Lockup: Större aktieägare, VD, styrelse, medarbetare som innehar teckningsoptioner samt Amtran ser sina innehav som långsiktiga har lockup på 90% av sina innehav 12 mån från första handelsdag.

Memorandum och övrigt material för investerare: https://www.realfiction.com/investor

Finwire intervju med Clas på Realfictions kontor: https://www.youtube.com/watch?v=7rfgeRyYPFU

Disclaimer

Denna text ska inte ses som någon form av rådgivning då den främst är till för att informera marknaden om företaget och deras position. Jag är inte en professionell rådgivare, så gör en egen analys av företaget innan du väljer att investera. Informationen är hämtad från flera olika källor och jag kan inte garantera att informationen är korrekt. Jag äger själv aktier i detta företag och har skrivit denna text då jag själv tror på företaget och deras framtid. All aktiehandel medför en risk som kan innebära större förluster än intäkter.

0 comments

You need to to read and post comments.

Does this article violate Redeye’s Rules & Guidelines?