Post entry

Problem med "lag" men fix på väg.

Please note: Community posts are written by its members and not by Redeye’s research department. As a reader you’re always encouraged to critically analyze the content.

Efter Open Beta startade så strömmade det till massa nya spelare/testare till Mortal Online vilket har gjort att spelet blivit i stort sätt ospelbart senaste tiden pga all lag men det ser ljusare ut nu.

Star vault har väldigt få anställda för att vara en MMO-utvecklare men dom verkar jobba på riktigt hårt. VD:n Henrik Nyström gick ut med detta i forumet fredagen den 12/2:

_"Dear community,

As you know we have been working on fixing the lag we have been experiencing during the latest open beta phase. We\'ve successfully pinpointed the main reasons for his and are currently solving them as fast as we can.

We have also had some problems with our patcher, both in the terms of a huge amount of new players trying to connect to the game, and that we had too few servers hosting the data. We have now updated this and it should work a lot better now. As already announced the (by now) outdated client on the Mortal Online DVDs will now properly update itself.

We will have a small patch on Monday 15th of February, containing a combat overhaul which will improve the overall feeling and flow of the combat. This includes updated hit boxes, real weapon arcs (to hit your target more accurately not relying on where your “crosshair” is but where the actual blade is), some bug fixes and some small features. We are looking forward to hearing your response on these important changes.

On 22th of February we will release a huge content patch including even more combat changes, changes to the magic system, new weapons, obviously new content as in new areas, pickables/resources, npcs and mobs, new player buildings and some other stuff you may find very interesting.

We are looking forward to release these patches as they affect the core of the combat in the game and we think the result is very good so far. This is of course something we will continuously improve and polish since it’s an important factor of the game."_

Detta är ju helt klart goda nyheter. Dom verkar veta vad dom gör. Alla vet att lag-problemet är det första dom måste fixa men om man sen läser på forumet så har jättemånga spelare klagat på att dom har haft problem med att installera och patcha spelet och inte kunnat testa spelet.

Många andra har också klagat på combat delen av spelet. att det känts lite som "whack-a-mole" i den mening att man bara står och slår på samma sätt hela tiden.

Att dom nu går ut med att dom just fixar dom 3 största sakerna folk har klagat på mest visar att dom verkligen lyssnar på spelarna jämfört med många andra spelutvecklare där ute.

Sen släpper dom också mera "content" i varje patch. Nu på Måndag den 15/2 och 22/2. Visst framstegen går inte jättesnabbt. Utvecklingen tar tid men med tanke på att dom är så få anställda som jobbar med detta men ändå lyckas få så mycket gjort på så kort tid visar att dom är väldigt kompetenta och jag tror att dom kommer lyckas med detta gigantiska projekt.

Allt detta verkar mycket lovande just nu.

0 comments

You need to to read and post comments.

Does this article violate Redeye’s Rules & Guidelines?