Post entry

Touchtech först på bollen, i jämförelse en renodlad digitalnisch-spelare med mycket lägre BV

En mycket kort uppdatering. Upptäckte idag detta som visar att Touchtech ligger mycket rätt i tiden. Läs vidare nedan.

Jag har skrivit lite kort om Touchtech tidigare. Detsamma gäller en annan skribent.

https://www.redeye.se/arena/posts/touchtech-trenden-kundvaerdet-och-strukturen-och-potentialen

Medan jag surfade runt idag upptäckte jag att noterade bolaget ZetaDisplay inte för länge sedan lanserat skärmar och mjukvara i butiker.

http://zetadisplay.com/zetatouch-e-commerce-store/

http://zetadisplay.com/2017/10/27/breaking-news-zetadisplay-launches-new-service-zetatouch/

https://www.facebook.com/Zetadisplay/photos/a.493962170673172.1073741828.425346900868033/1520670391335673/?type=3&theater

Detta belyser enligt mig att segmentet med digital exponering i butiker innehållande varierande funktioner beroende på att kunder är på stark frammarsch. Att en större aktör precis också gett sig i marknaden förstärker och påvisar behov och efterfrågan samt acceptansen av denna nya form av kundkontakt/upplevelse.

Touchtech har redan ett flertal mellanstora bolag på kundlistan och givet det i princip oändliga antalet butiker/detaljhandel/grossister som skulle kunna använda deras digitala lösningar så framstår marknaden enormt stor.

Jag tror också att Touchtech bör vara mycket mer snabba i sitt utvecklingsarbete och flexibilitet då bolaget är ungt och inte såsom ZetaDisplay sysslar med att ständigt förvärva bolag. Det senare brukar ha en tendens att oftast kräva mer arbete och resurser än vad man alltid tror i början.

Som jämförelse bör nämnas också att ZetaDisplay har 440 milj i BV, ca 170 milj i skulder, samt prefaktier för X antal kronor.

Touchtech har 44 milj i BV och 2 milj i skulder.

Zetadisplay har 4 affärsområden enligt hemsidan. Tittar man runt på deras Facebook och övrig presentation så är bilden rätt solklar att det är det digitala som är framtiden för exponering och det är där man satsar.

Givet detta så visar jämförelsen mellan dessa två bolag att Touchtech är att likna Zetas nya affärsområde med skillnaden att Touchtech redan har flertal kunder inom segmentet samt ett antal års erfarenhet och att man slipper övriga mossiga och icke snabbväxande delar. I så fall kan man lugnt vara säker på att det här är den häst/nisch man ska satsa på då digitala kundupplevelser även i fysiska butiker är nästa digitala kundrevolution.

Observera att jag själv är ägare i aktierna jag nämner ovan och är absolut jävig i alla mina bedömningar och hur jag tror om potentialen. All information i texten ovan kan vara behäftad med fel. Som läsare bör du själv kontrollera alla mina uppgifter och själv söka upp fakta. Jag vill inte rekommendera dig att varken köpa eller sälja aktier i någon av bolag jag nämner i texten ovan utan vill belysa möjligheterna som jag efter egen bedömning tror kunna vara möjliga för bolagen. Jag är varken analytiker eller har några expertkunskaper inom de områden som dessa bolag verkar inom. Du bör själv göra en grundlig analys innan du genomför en affär i någon av ovan nämnda bolag då det är mycket riskabelt att äga aktier och min tidigare track reccord är inte heller någon garanti att jag har tänkt rätt denna gång.

0 comments

You need to to read and post comments.

Does this article violate Redeye’s Rules & Guidelines?