Polygiene: Nästa svenska exportsuccé?

Initiating Coverage

2016-06-16

09:32

Härmed inleder Redeye bevakning av Polygiene. Polygiene bygger ett varumärke baserat på funktionaliteten permanent odörkontroll (Polygiene Odor Control Technology). Strategin bygger på ett Ingredient Brand, likt Gore-Tex, Windstopper etc. Bland de över 100 kunderna finnas Adidas, Patagonia och Hugo Boss. Polygiene är idag det marknadsledande Ingredient Brandet inom Sport & Outdoor. Lyckas bolaget erövra samma position inom de nyare segmentsatsningarna Livsstil, Skor, och Hemtextiler finns stora chanser att nästa svenska exportsuccé samt stora varumärke kan vara ett litet bolag listat på First North. Bolaget är lönsamt sedan 2013. För 2015 uppgick omsättningen och EBIT-marginalen till 52 (35) miljoner kronor respektive 11 procent. Vårt värderingsintervall indikerar ett DCF-värde mellan 7-25 kronor per aktie där base-case uppgår till 18 kronor per aktie.

HH

TO

Havan Hanna

Tomas Otterbeck

Disclosures and disclaimers

Premium Plan required to unlock

Unlock companies to access

more high quality research.