Post entry

Realfiction - AR/VR/MR mot $162 miljarder/år redan 2020

Please note: Community posts are written by its members and not by Redeye’s research department. As a reader you’re always encouraged to critically analyze the content.

Realfiction mot oerhört spännande framtid inom branschen AR/VR/MR. Branschen spås omsätta $162 miljarder/år redan 2020. Realfiction är positionerat med redan lanserade produkter, varav Dreamoc omsatte ca 20 MSEK 2016.

Otroligt intressant information i artikel på businessinsider.com:

http://www.businessinsider.com/virtual-and-augmented-reality-markets-will-reach-162-billion-by-2020-2016-8?r=US&IR=T&IR=T

Där står bl a följande om den heta marknaden AR/VR/MR där Realfiction är välposionerat med färdigutvecklade och patenterade produkter:

"Total revenue for virtual reality (VR) and augmented reality (AR) is projected to increase from $5.2 billion in 2016 to over $162 billion in 2020, according to the IDC."

För Realfiction är detta av oerhörd betydelse av en rad anledningar. Bl a nämns i artikeln om en undersökning på konsumenter om hur de kände sig när de tog del av denna tekniken, svaren blev följande:

Om vi då jämför med att Realfiction bygger sina produkter efter undersökningar/forskning om hur människans hjärna fungerar och reagerar på Realfictions produkter, enligt Realfiction:

"Studies show that because emotions are activated through storytelling, we remember the morals and points a lot better. And when you strip down the neuro science behind, two very interesting things happen inside the brain;

Dopamine -The brain releases dopamine when it experiences an emotionally charged event, making it easier to remember the event and with higher accuracy.

Cortex activity - When processing facts, two areas of the brain are activated (Broca’s and Wernicke’s areas). A well-told story can engage many additional areas including the motor cortex and frontal cortex as well.

In other words - storytelling simply works in terms of creating long lasting impressions."

Läs denna intressanta undersökning/forskning på följande länk:

https://blog.realfiction.com/why-you-should-care-about-storytelling

Detta kommer att leda till en fantastisk möjlighet att öka försäljningen enormt NU (!) för Realfiction. Bolaget har redan patenterade och färdigutvecklade produkter som nu finns till förfogande på denna heta marknad. Det är precis ovan nämnda effekt som konsumenterna får när de upplever Realfictions produkter

Mixed Reality -MR

* Deloitte beskriver Mixed Reality MR så här:

_"Mixed reality (MR) represents the controlled collision of the AR/VR and IoT trends. With MR, the virtual and real worlds come together to create new environments in which both digital and physical objects—and their data—can coexist and interact with one another."_ 

"The mixed-reality trend is being fueled by investments in platforms, devices, and software ecosystems. The ultimate goal of these investments is to replace keyboards and flat displays with entirely new paradigms for communication and collaboration. If successful, this would represent the biggest fundamental shift in user engagement we have in seen in the modern technological era."

Se länk:

https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/uk/Documents/technology/deloitte-uk-tech-trends-2017-mixed-reality.pdf

_Realfiction har själva nämnt just att målet för Deepframe är att bli en standard för displayer inom MR.__ (!)_

Realfiction - Nuläge

* Dreamoc - Omsätter ca 20 MSEK/år, väntas ha hög tillväxt framöver. Avtal med Pfizer Inc. om pilotorder till 60 apotek i Sydafrika (!) var senaste pm:et. Pfizer Inc. i USA utvärderar alltså detta projekt för en ev större utrullning i världen. Kan man trusta 60 apotek i Sydafrika med produkter från Realfiction så lär detta projekt kunna bli en guldgruva för Realficton under många år framöver.

* Befintliga kunder, ex: Coca Cola, Kellogs, Martell, Gucci, Hugo Boss, Breitling och BMW, Lakrids by Johan Bülow och Ferrero Rocher, Tag Heuer.

* Deepframe är på väg att få ett enormt globalt genombrott. En produkt som Realfiction arbetar för skall bli standard som display inom Mixed Reality - MR (!)

* Samarbete med LEGO om Deepframe på temaparker 

* Samarbete med LEGO om Deepframe som konsumentprodukt - prototyp skall vara klar "under sommaren 2017" 

* Samarbete med konfidentiell leksakstillverkare om konsumentprodukt - prototyp skall vara klar "under sommaren 2017" 

* Deepframe spås av VD Clas Dyrholm snabbt kunna omsätta mer än Dreamoc, bla tack vare de konsumentprodukter man räknar med att släppa i samarbete med ledande leksakstillverkare.

Inom en marknad som AR/VR/MR spås omsätta mer än $162 miljarder/år redan 2020 så är det självklart en av de hetaste sektorerna att investera i just nu och en lång tid framöver.

Realfiction - Sammanfattning

Realfiction har redan nu en verksamhet som säljer för ca 20 MSEK/år och väntas öka rejält framöver för Dreamoc.

Man lanserar nu Deepframe - med målet att bli standard bland displayer inom Mixed Reality (hör till AR).

Med tanke på detta gynnsamma läge som Realfiction befinner sig i, flera unika produkter redan releasade och säljbara på marknaden, så har jag svårt att se NÅGOT annat case inom AR/VR/MR som är så intressant som Realfiction är!

0 comments

You need to to read and post comments.

Does this article violate Redeye’s Rules & Guidelines?