Limited Mobile Version
Follow this company and never miss a research update
POLYG

Polygiene

Press release

Print

Polygiene och RYU Apparel i partnerskap för odörfria kläder för urbana idrottsutövare

- Vi är alltid på jakt efter funktionalitet som hjälper oss att höja nivån på våra designade produkter, säger Juliet Korver, Product Director, RYU. Polygiene-behandlingen möjliggör för vår nya Vapor-kollektion att nå "no ...

- Vi är alltid på jakt efter funktionalitet som hjälper oss att höja nivån på våra designade produkter, säger Juliet Korver, Product Director, RYU. Polygiene-behandlingen möjliggör för vår nya Vapor-kollektion att nå "no compromise" nivån där du kan träna hårt och samtidigt känna dig fräsch.

RYU är ett kanadensiskt varumärke från Vancouver, British Columbia. RYU står för respekt för dig själv, respekt för miljön och för andra människor; allt för att underlätta din prestation. Ditt universum är din kropp och samhället och världen vi lever i tillsammans med andra.  Du är allt annat än genomsnittlig. Du står för något större, bättre och bortom normen. Du är vackert tuff.

- Samarbetet med RYU är väldigt spännande och ligger i linje med vår expansion av partnerskap med klädvarumärken inom träningssegmentet och som delar våra värderingar säger Christian von Uthmann, vd, Polygiene.

Polygiene fortsätter att växa inom segmentet "urban träning" och arbetar med varumärken som RYU, Ten Thousand, QORkit, SODO, Castore, Myles, Dcore, 2XU and många fler. Med Polygienes funktionalitet kan dessa varumärken erbjuda fantastiska produkter som håller sig fräscha längre och som inte behöver tvättas efter varje användning.

Denna information är sådan information som Polygiene AB (publ.) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruks-förordning och lagen om värdepappers­marknaden. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 9 januari 2017 kl. 08.50 CET. 


Community Posts

Be the first to write something about this company in the community.

Create new post